Facebook link
Jesteś tutaj:
Powrót

Ponad Halą Gąsienicową

Widok na kamienną ścieżkę, po lewej kolorowa roślinność. W tle góry.
Skala trudności: Dla zaawansowanych
Rodzaj szlaku: pieszy
Długość szlaku: 13,2 km
Zakopane Region turystyczny: Tatry i Podhale
Ten piękny widokowy szlak prowadzi po linach kolejki na Kasprowy Wierch, po wysokich tatrzańskich szczytach, wśród nieskazitelnie czystych luster Stawów Gąsienicowych oraz przedziera się przez masywy górskie z pomocą przełęczy. Wędrując tym szlakiem zdobędziesz dwutysięcznik!
Uwaga! Na odcinku Przełęcz pod Kopami - Hala Gąsienicowa trwają prace remontowe.

Z Kuźnic wyruszamy do dolnej stacji kolejki linowej Polskich Kolei Linowych na Kasprowy Wierch (1987 m n.p.m.). "Płyniemy" nad granią Kasprowego Wierchu i mijamy Myślenickie Turnie oraz Suchą Czubę. Widoki rozciągają się też dalej, ku okolicznym dolinom, strzelistym graniom oraz Zakopanem. Z górnej stacji kolejki podchodzimy żółtym szlakiem na Suchą Przełęcz (1950 m n.p.m.), a dalej ruszamy czerwonym szlakiem prowadzącym po granicznej grani ze Słowacją. Na trasie ku Świnicy zdobywamy Beskid (2012 m n.p.m.), Liliowe (1952 m n.p.m.) oraz przechodzimy poniżej Skrajnej i Pośredniej Turni. Osiągamy Świnicką Przełęcz (2051 m n.p.m.) i dalej przygotowujemy się na trudny odcinek. Trasa na Świnicę posiada drabinki oraz łańcuchy. Jednym z trudniejszych momentów jest przekroczenie Żlebu Blatona, który często jest wilgotny. Na szlaku prowadzącym na Świnicę należy zachować dużą ostrożność, gdyż szlak nie jest łatwy. Znajdują się tu też strome urwiska. Cały trud zostaje jednak wynagrodzony po osiągnięciu Świnicy (2302 m n.p.m.). W dole widać Dolinę Pięciu Stawów Polskich, nad nią Szpiglasowy Wierch, czy Miedziane. Ze Świnicy schodzimy tą samą drogą, lecz na Świnickiej Przełęczy skręcamy w prawo na czarny szlak schodzący stromo ku Dolinie Pięciu Stawów Polskich. Na skrzyżowaniu szlaków przed Zielonym Stawem Gąsienicowym skręcamy w prawo za niebieskimi znakami. Szlak pomiędzy jeziorami lekko się wznosi. Po osiągnięciu Karbu (1853 m n.p.m.) skręcamy w lewo na czarny szlak, który opada ku Czarnemu Stawowi Gąsienicowemu. Widoki znad stawu na Kościelec, Skrajny Granat i Żółtą Turnię warte są chwili zatrzymania. Wybieramy niebieski szlak odchodzący od jeziora, który prowadzi do Hali Gąsienicowej, gdzie można odpocząć w Schronisku PTTK Murowaniec. Po przerwie ruszamy dalej niebieską trasą. Przechodzimy przez Przełęcz między Kopami (1499 m n.p.m.), a chwilę później zdobywamy ostatni szczyt na trasie - Diabełka (1470 m n.p.m.). Do Kuźnic schodzimy cały czas tym samym szlakiem.

Uwaga! Od 25 lipca 2023 roku do odwołania na odcinku Przełęcz między Kopami - Hala Gąsienicowa będą prowadzone prace remontowe. Turyści mają stosować się do poleceń służb terenowych.

Kuźnice – Kasprowy Wierch – Sucha Przełęcz – Beskid – Lilowe – Świnicka Przełęcz – Świnica – Dolina Pięciu Stawów Polskich – Karb – Czarny Staw Gąsienicowy – Hala Gąsienicowa – Przełęcz między Kopami – Kuźnice

Brak obiektów w wybranej kategorii.