Facebook link
Jesteś tutaj:
Powrót

Wycieczka rowerowa W Dolinie Soły

Rzeka, nad nią zamek wśród drzew.
Rodzaj szlaku: rowerowy
Długość szlaku: 70
Oświęcim

Spod dworca kolejowego w Oświęcimiu ruszamy ul. Dworcową, po 1 km skręcamy w lewo w ul. Polną, przekraczamy drogę nr 44 obok stadionu, przechodzimy kładką nad Sołą i jedziemy do centrum. Objeżdżamy zamek, mijamy rynek, kościół i główną drogą jedziemy na wschód do stacji benzynowej. Skręcamy w prawo w alejkę parkową, jedziemy obok hali lodowej do ronda i prosto drogą 44. Zbliżając się do stawów, przed zakrętem drogi, skręcamy w lewo na Porębę Wielką i mijamy drewniany kościół. Wracamy do rozwidlenia, jedziemy w prawo i mijamy pałac Bobrowskich. Dalej prosto żółtym szlakiem rowerowym do Polanki Wielkiej, gdzie podjeżdżamy pod pałac i mijamy kolejny drewniany kościół. Jedziemy w prawo czarnym szlakiem rowerowym, po 1,5 km za urzędem gminy skręcamy w lewo w ul. Pasternik. Dojeżdżając do lasu skręcamy za znakami szlaku w polną drogę w prawo. Na drodze asfaltowej ponownie w prawo, następnie na zakręcie jedziemy na wprost wzdłuż lasu, przy zabudowaniach nieco w prawo, dalej prosto do drogi 949. Ponownie czarnym szlakiem do szosy, tutaj w lewo do Grojca. W Grojcu mijamy kolejno: kościół drewniany, pałac Radziwiłłów, a za wsią prywatny skansen pszczelarstwa. Po 2 km zwiedzamy w Osieku Dolnym pałac Rudzińskich. Jedziemy, trzymając się kolejno szlaków: niebieskiego, żółtego, czerwonego, obok zabytkowych drewnianych kościołów w Osieku, Głębowicach i Nidku. Za Witkowicami zjeżdżamy czarnym szlakiem w prawo, by po chwili spotkać szlak zielony. Skręcamy w prawo i dojeżdżamy do osady Włosień. Tutaj za czarnym szlakiem skręcamy w lewo do Bielan. Za mostem jedziemy w prawo i dalej polną drogą wzdłuż Soły docieramy do Zasola. Drogą asfaltową przez Skidzyn, Wilczkowice i koło pałacu w Rajsku wracamy do Oświęcimia. Na rondzie kierujemy się w lewo, dalej po 800 m za szlakiem zielonym w prawo i po chwili obok wejścia do dawnego obozu Auschwitz-Birkenau. Za ogrodzeniem w lewo i ul. Leszczyńskiej dojeżdżamy z powrotem do dworca PKP.

Uwaga! Wycieczka rowerowa to nie trasa czy szlak rowerowy, nie jest oznaczona jednolitymi znakami w terenie. Przebieg wycieczki może częściowo pokrywać się z przebiegiem jakiegoś szlaku lub trasy rowerowej, może też przebiegać po różnego rodzaju drogach publicznych czy gruntowych. Konieczny gpx lub mapa z wyznaczoną wycieczką.

Oświęcim – Poręba Wielka (10 km) – Polanka Wielka (15 km) – Grojec (26 km) – Osiek (32 km) – Głębowice (36 km) – Nidek (42 km) – Bielany (56 km) – Rajsko (66 km) – Oświęcim (70 km)